V prípade, ak má Váš let dlhé meškanie, máte v zmysle príslušných európskych predpisov[1] nároky, ktoré si voči leteckému dopravcovi môžete uplatniť.
STRUČNÝ OPIS PODMIENOK A NÁSLEDNÝCH NÁROKOV:
Ak Váš prípad SPĹŇA NASLEDOVNÉ PODMIENKY:
- môj let DLHO MEŠKÁ (dve hodiny alebo viac)
- môj let odlieta:
- z letiska na umiestneného na území členského štátu EÚalebo
- z letiska umiestneného v tretej krajine na letisko, ktoré sa nachádza na území členského štátu, ak prevádzkujúcim leteckým dopravcom je dopravcom spoločenstva;
MÁTE NÁROK NA:
- bezplatné jedlo a občerstvenie, dva telefónne hovory, telexy alebo faxové správy, alebo e-mailya v prípade keď sa odôvodnene očakáva, že čas odletu bude aspoň deň po pôvodne oznámenom čase odletu
- hotelové ubytovanie, prepravu medzi letiskom a miestom ubytovania (v prípade ak je nutný pobyt na jednu a viac nocí) a v prípade >keď je <strongmeškanie letu aspoň päť hodín:
- výber z alternatív :
- úhrady nákladov na letenku
- spiatočným letom
Podrobnejšie informácie nájdete v tomto článku nižšie.
Keď prevádzkujúci letecký dopravca[2] odôvodnene očakáva, že let bude mať meškanie voči plánovanému času odletu:
Letecký dopravca znamená podnik leteckej dopravy s platnou prevádzkovou licenciou.
- LETY V RÁMCI EÚ:
- dve hodiny alebo viac v prípade letov do vzdialenosti 1 500 km alebo menej;
- tri hodiny alebo viac nad 1 500 km;
- LETY medzi letiskom v EÚ a letiskom mimo EÚ:
- dve hodiny alebo viac v prípade letov do vzdialenosti 1 500 km alebo menej;
- tri hodiny alebo viac od vzdialenosti 1 500 km do 3 500 km;
- štyri hodiny alebo viac v prípade vzdialenosti nad 3 500 km;
PREVÁDZKUJÚCI LETECKÝ DOPRAVCA CESTUJÚCIM BEZPLATNE PONÚKNE:
- jedlo a občerstvenie zodpovedajúce času čakania;
- dva telefónne hovory, telexy alebo faxové správy, alebo e-maily.
A keď sa odôvodnene očakáva, že čas odletu bude aspoň deň po pôvodne oznámenom čase odletu, - hotelové ubytovanie v prípadoch:
- keď je nutný pobyt jednu noc alebo viac nocí,alebo
- keď je nutný pobyt dodatočný k pobytu, ktorý predpokladal cestujúci;
- prepravu medzi letiskom a miestom ubytovania (hotel alebo iné) keď je meškanie letu aspoň päť hodín, poskytne im možnosť vybrať si medzi:
-
- úhradou úplných nákladov na letenku v cene, za ktorú bola kúpená, za časť alebo časti nevykonanej cesty a za časť alebo časti už vykonanej cesty, ak let už naďalej neslúži účelu vo vzťahu k pôvodnému cestovnému plánu cestujúceho alebo v spojení s ním, do siedmich dní,
- spiatočným letom do prvého miesta odletu pri najbližšej príležitosti.
RADÍME
Prevádzkujúci letecký dopravca má vo vzťahu k cestujúcim informačné povinnosti vo vzťahu k pravidlám náhrady a pomoci. Žiadajte si pri odbavovacom pulte alebo nástupnom východe o PÍSOMNÉ INFORMÁCIE O VAŠICH PRÁVACH (náhrade a pomoci). Ak sa domnievate, že máte oprávnenú SŤAŽNOSŤ NA LETECKÚ SPOLOČNOSŤ môžete postupovať podľa nasledovného postupu.
Radi Vám pomôžeme. Kontaktujte nás!
[1] NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (ES) č. 261/2004 z 11. februára 2004, ktorým sa ustanovujú spoločné pravidlá systému náhrad a pomoci cestujúcim pri odmietnutí nástupu do lietadla, v prípade zrušenia alebo veľkého meškania letov a ktorým sa zrušuje nariadenie (EHS) č. 295/91 (ďalej len „Nariadenie“)
[2] Prevádzkujúci letecký dopravca znamená leteckého dopravcu, ktorý na základe zmluvy s cestujúcim, alebo v mene inej osoby, právnickej alebo fyzickej majúcej zmluvu s takým cestujúcim, vykoná alebo zamýšľa vykonať let.
Letecký dopravca znamená podnik leteckej dopravy s platnou prevádzkovou licenciou.